torsdag 11 april 2013

Lätt om odling




Drar upp en rödbeta ur jorden
bilden tagen från coop.se

 
 
 
 
 
 
 
 

Som nybörjare letar jag information om odling, överallt. Jag har köpt böcker, lånat på bibblan, lusläst trädgårdstidningar och nu hittat vad jag tror är min bästa kickstart; Lätt om odling. Sv förbundet för koloniträdgårdar ger ut små skrifter som är mycket bra (kanske inte så mycket ögongodis). Nr 7 ger förslag på lättodlade grönsaker att börja med. Inser nu att jag är den inbillske odlaren.

Några förslag på lättodlade grönsaker är:
- mangold, kålrabbi (tydligen mycket god), ärtor, bönor, rödbeta, grönkål, majrova, kålrot, lök och purjo, morot (med reservation att den egentligen inte är så lättodlad, men omtyckt), rädisor, dill, persilja och citronmeliss. Jag hoppas addera några till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar